torsdag 3 januari 2008

Utveckling

Sitter och tittar på soffbordet. Där ligger två stycken fjärrkontroller med drösvis av knappar. Verkar inte klokt men när jag hälsade på syrran så hade hon tre likadana monster. Igentligen har jag tre stycken också, men en, den enda jag begrep, har jag lagt undan.

Den ena är för TV:n, den andra för DVD:n och den jag la undan är till Videon. Någon yngre släkting tyckte inte den behövdes, för man använder inte video nuförtiden. Man får vika sig för utvecklingen och sätta på sig solglasögon och lösskägg när man lämnar tillbaka DVD-filmerna på biblioteket utan att ha sett dem.
Ibland får man ingen svensk text och ibland inte något ljud. Tur att det är mest skräpfilmer de har.

Å vad jag längtar tillbaka till den gamla goda tiden då man satte i ett videoband, tryckte på start och filmen började. Med både bild, ljud och svensk text. Allt man behövde och även nu behöver.

Lika illa med TV:n, å då har jag inte ens nämnt något om digitalboxarna som syrran och andra i villor måste vara försedda med. Å alla dessa kanaler!
Konkurens skulle ge bättre TV-program lät det från början.
Vad har hänt?
Ännu mer skräp utspritt på fler kanaler. Allt hoppande mellan kanalerna slutar ändå att man tittar på ettan eller tvåan. Det kunde man göra för 20-30 år sen också. Dessutom utan obegripliga fjärrkontroller som kräver en vetenskapsmans utbildning.

Det var bättre förr!!!!!!!

Inga kommentarer: