lördag 12 januari 2008

Dag 3

Nu har jag gått ner 1,6 kg och min fru 1,2 kg (på två dagar).

Rikshospitalets ämnesomsättningskur tillåter mig att äta en rostad macka utan smör till morgonkaffet. Skönt för omväxlings skull, även om man redan börjat vänja sig att inte äta något på morgonen. Min fru drog till med ost på mackan.

Den här dagen vankas ingen oxfilé så det känns som kuren sätter igång på allvar nu. Har i alla fall fått en inspirerande start. Lunchen bestod av skinka, ägg och sallad. Sallad är lite difust men jag blandade i en tomat och lite gurka till salladsbladen som ser ut som maskrosblad. Blev en rejäl hög som jag kryddade med salladskrydda, peppar och vitlökspulver. Riktigt gott. Har dessutom tagit ett par koppar kaffe med mjölk
Min fru åt röd currysoppa, ris och en kavring med ost till lunch.

Klockan halv fem börjar jag känna mig hungrig igen men jag ska stå på mig å vänta till klockan blir 6 innan jag ska avnjuta middagen som kommer bestå av kokt broccoli, en tomat och en frukt. Fasen, det där låter inte som något man blir mätt av, men det gäller att inte ge upp.

Nu har jag ätit och med lite vitlök och kryddor blev det relativt gott. Till vattnet har jag numera börjat droppa i lite citron för att få smak.
Min fru kompletterade med två ägg, som hon ju inte åt under dagen.

Inte alltför hungrig kryper jag nu till sängs.

Inga kommentarer: