måndag 14 januari 2008

Dag 5

0,4 kilo lättare än i går vilket alltså är 2,6 kilos nedgång på 4 dagar. Borde varit mer, med tanke på snålmaten man åt igår men om jag inte minns fel, från förra året, så kommer viktminskningen per dag inte att bli lika stor längre.

Min fru tänker hoppa av då, hon modifierat för mycket med currysoppor två dagar i rad, vilket resulterat i en liten uppgång istället. Jag jobbar för att hon ändå ska fortsätta men hon motiverar sitt beslut med att det i texten står: Om du under kuren dricker 1 öl, 1 glas vin, tuggar ett tuggummi eller äter extra mat måste du avbryta kuren direkt.

Innan middagen var jag väldigt hungrig. En stor bit torsk med bara en klick smör är väldigt gott men inte särskillt mättande när det gått några timmar. Sen ska man ju inte äta torsk då den håller på att utrotas, men jag är inne på att följa programmet relativt väl så.........
Oxfilé till middag var inte dumt. En stor bit dessutom så nu hoppas jag stå mig tills det blir dags att lägga sig.
Min fru säger att hon ska sköta det hela på sitt sätt men ändå följa min diet då vi äter tillsammans. Vi får se hur det blir med det, liksom hur det blir med vikten i slutändan.

Inga kommentarer: