torsdag 3 januari 2008

Det var bättre förr

Ett nytt år har börjat och man är återhämtad efter nyårsfirandet.
Jag sitter och titta på soffbordet. Där ligger två stycken avlånga grejer med en hel drös knappar på. Det är fjärrkontrollerna till TV:n och DVD:n. Otroligt hur man kan röra till det, då är ändå inte fjärrkotrollen till videon och stereon medräknade.

Senast fick jag lämna igen två filmer till biblioteket utan att ens ha sett dem. Inte pg. av att jag inte haft tid att se dem. utan för att jag inte fick någon svensk text på den ena och inget ljud på den andra. Detta trots alla knappar på fjärrkotrollerna.

Det var bättre förr. Man satte på TV:n med att helt enkelt trycka på en knapp. Skulle man byta kanal till den andra, av de två som fanns, så fick man lite motion under förflyttningen från fåtöljen till TV:n. Inget krångel som nu då man har en jädra massa kanaler som det ska hoppas imellan, bara för att konstatera att de två som fanns från början är de enda som går att titta på utan att bli hysterisk av all reklam och annat skräp som visas.

När så videon kom så var det bara att sätta i ett band och trycka på play, så gick filmen igång. Nu med en DVD som man blivit påprackad, behövs kunskaper likt en vetenskapsman, för att överhuvudtaget få igång filmen.

Utveckling frammåt???????
Knappast. Det här är flera kliv bakåt. Skandal utan like.
När jag var hos syrran som bor i villa visade det sig att hon varit tvungen att köpa sig digitalboxar. Flera stycken tom. med tillhörande fjärrkontroller.
Det går inte ens att se TV utan den där jämrans boxen.

Inga kommentarer: