tisdag 22 januari 2008

Dag 13

För mig är det ingen förändring sen igår medan min fru gått ner 2 hekto.
Slutresultatet blir alltså -4 kg för min del (från 79,6 till 75,6) och -3 kg för min fru som är lättare än mig.
Att vi ser det här som slutresultat på den här kuren beror på att vi båda har uppbokade möten ikväll där det är stor risk att det kommer att knäppas något ohälsosamt till dryck.

Lägger till det här klockan 14.00: Oj vad gott det var med en massaman curry med fläsk........ Kuren är ju ändå avbruten......

Jag lägger korten på bordet och erkänner att jag inte följt programmet till 100%. Det står som tur är inget om mängden sallad (som jag dessutom blandat tomat o gurka i), brockoli, mm. och en oxfilé på 250 gram är en rejäl bit så med kryddor och lite vitlökssmör på, så är det inte alls dumt. Till kaffet på morgonen har jag haft mjölk, likaså till ytterligare 3 koppar samma dag (för mig är koppar lika med muggar på ca 2 dl.). I övrigt är det bara det där halva glaset vin hos vännerna, strömming med fyllning, korv, pasta, bullar, sockerkaka, pepparkaka och rulltårta med grädde på hos morsan och en kavring med ost i går, som varit utöver dieten.

Tror nog att det hade gått att gå ner ytterligare två kilo om jag skött mig bättre med maten och även motionerat lite grann.
Att man kan äta "som vanligt" utan att gå upp något på två år stämmer inte. För mig fungerade det i ett drygt halvår innan jag var tillbaka i samma vikt som innan kuren, när jag körde kuren förra året.

Om man summerar det hela så kan sägas att viktminskningen har varit 1 kg mindre än förra året, men så har det slarvats mera den här gången. Förra året så var minskningen störst första veckan för att sen avta helt i början på andra veckan och ta fart de två sista dagarn igen. I år var det en jämn nedgång den första vecka och avtog helt den sista veckan.
Man undrar om det var det där halva glaset med vin, bakverken hos föräldrarna eller kavringen med ost på som saboterade kuren........

Hur som helst så har jag inte gett upp än. Jag ser de här dagarna som en rivstart på viktminskningen och en ny kur med GI-mat kommer att ta vid. Så kommer jag hålla på tills jag lämnat området för "övervikt", så fortsättning följer. Redan imorgon......
Dock tänker jag unna mig ett par pilsner i kväll......... Djurgårn ska ju tvåla ut Färjestad på Globen.

Inga kommentarer: