fredag 18 januari 2008

Dag 9

Har nu minskat med 4 kg på 8 dagar. Detta trots att jag drack ett halvt glas vin igårkväll.
Min fru har nu gått ner 2,2 kg under samma tid med sitt något modiferade program, vilket innebar ett par kakor, en ostmacka och ett halvt glas vin.
Vi träffade en vän på själagårdsgatan som blöd in oss och det kunde vi naturligtvis inte tacka nej till.

Idag har vi också svikit programmet. Min mamma fyllde år och när vi var där vankades en middag som trots allt var anpassad till en bantare. Det var en sallad bestående av gurka, tomat, sallad, paprika och selleri. Till det fanns stekt strömming med någon fyllning, korv och någon sorts pasta samt bröd med ost.
Till kaffet fanns bullar, sockerkaka, pepparkaka och rulltårta med grädde på.
Jag åt allt utom pastan och brödet med tillhörande ost. Dessutom drack jag vatten till.
Så i morgon lär man inte skratta ihjäl sig när man ställer sig på vågen och kanske man nu skall avbryta kuren, som det står att man ska göra om man inte följer den till punkt och pricka.
Tror jag bestämmer mig i morgon.

Inga kommentarer: