tisdag 15 januari 2008

Dag 6

Minskning från igår med endast 2 hekto och samanlagd minskning på 5 dagar är 2,8 kg.
Glädjande nog så har min fru återupptagit programmet och nu minskat med 8 hekto sen igår och har en sammanlagd minskning på 1,4 kg sen starten.

Märker nu att minskningen av vikt inte står i förhållande med minskningen av matintaget. Borde vara mer med tanke på allt man lastade i sig förrut. Dessutom avtar minskningen och börjar stagnera, men när jag tittar på siffrorna från förra året, då jag gick ner fem kilo på två veckor så ser jag att vid dag 5 hände samma fenomen och dag 6 hade jag tom gått upp till samma vikt som jag vägde dagen före. Såg även att denna viktökning skedde ytterligare en gång, då vid 10:e dagen.
Min fru hade då en brantare nedgång fram till sjunde dagen då det stagnerade för att ta fart de sista två dagarna.

Den här kvällen är jag hungrigare än någonsin, trots att jag kastat i mig en halv kyckling till middag.
Har också kommit på att jag är bjuden på en tillställning fen 22:a, där det även kommer att ingå ett par pilsner. Innebär att jag antingen får avbryta kuren i förtid (dag 10), för att inte få en chock av mat och ölintag, eller också banga från tillställningen, som är ordnad just för mig.

Inga kommentarer: