måndag 24 mars 2008

Träffar

Jag trodde min fru skulle skriva i bloggen den här gången. Hon sa att det var något hon ville komma ut med, men minns inte vad. Tror i alla fall det hade något att göra med gubbträffen i torsdags. Inte så att hon vill sätta några restriktioner typ: Gubbar ska vara hemma senast klocka 10, för det behövs inte. Haket stängde då så vi hade inget annat val än att gå hem då. Klart vi kunde gått någon annanstans för fortsatt snackande men vi bestämde att träffas igen istället. Lika bra att ta det lite lungt så det finns grejer kvar att prata om sen också, liksom att vi gubbar får tillåtelse av våra fruar, att träffas igen. Vi är ju trots allt gubbar och om en gubbe kommer hemragglandes på småtimmarna, så är det inte helt osannolikt att dörren är låst med sjutillhållarlåset och med nyckeln kvar i på insidan.

Det gäller att hålla igång det här nu, för om ett tiotal år frammåt, kanske vi har en rollator att släpa på. blir genast mycket bökigare, även om man kanske håller balansen lättare (och således kan hinka i sig mera öl). Man har ju varit snorunge själv och jag vet precis vad jag hade gjort om det stod fyra rollatorer utanför en restaurang.
Jag hade luftat dom, precis som med grannens cyklar. Hur kul som helst. Eller kanske ännu roligare, men lite jobbigare: Skruvat bort hjulen!

Attans snorungar. Man får väl ta med rollatorn ända till bordet.

Just det, nu tror jag att jag på vad frugan skulle skriva. Det är säkert om en kärringträff, för hon har fått kontakt med en av kärringarna i klassen hon gick. Flickträff är nog bäst att säga annars blir min älskade ledsen.

Inga kommentarer: