lördag 15 mars 2008

Melodifestivalen

Melodifestivalen har varit en sådan där grej som jag alltid har hatat. En massa falska léenden, töntig klädsel och dåliga låtar, är vad jag förknippar med den. Lik förbannat så kommer jag att sitta och titta på den ikväll.

Inte nog med det. Jag kommer som vanligt att sitta och svära, över vilken smörja som visas. Ord som: Hur fasiken kan den här och den där låten komma med. Det måste vara mygel.
Nu får man i alla fall ringa och rösta om man vill men resonemanget är exakt detsamma som när någon kommité valde ut vika som skulle komma till final (och även vinna den).
Förr var man säker på att juryn hade betalt under bordet från de producenter som kom fram, för ingen kunde väl ha så dålig smak.
Nu är man säker på att samma producenter skaffat sig aktier i det telefonbolag som alla luras att ringa till, gång på gång. Inte bara nu på finalen utan även på alla dessa deltävlingar som gjorts så regelvidrigt att man måste ringa två ggr per tävling. Å ändå går de flesta vidare........ Skummare än skumt.
Nu försöker man framstå som att svenska folket har så urkass smak eftersom det är de som ringer.
Jag tror, pg. av min fallenhet för konspiration, att samma producenter som förr mutade juryn, nu använder samma pengar, eller troligtvis mer, för att ringa på sina låtar istället.
Vi vanliga Svenskar har inte en chans.

Själv vägrar jag att rösta och kommer att sitta och sura i soffan, framför TV:n som vanligt. Likaså kommer jag efter varje låt säga till min fru: Vilket skräp. Skandal. Hon kommer att svara: Ja, skulle inte förvåna mig om elendet vinner.
När alla låtar spelats så har resonemanget gått över till: Hoppas den eller den vinner för de var i alla fall något sånär.

Men rösta tänker jag inte göra!

Inga kommentarer: