söndag 23 mars 2008

En gubbe till

Jag har nu lyckats spåra upp vår gamla lärare. Först trodde jag han var död sen lång tid tillbaka då han var rätt gammal redan när han hade oss som elever men han står i alla fall skriven på en plats i södra Sverige.

Lite sugen är jag på att ringa upp honom men han kommer förmodligen inte att veta vem jag är. Jag hade heller ingen speciell kontakt med honom mer än när han körde ut mig ur klassrummet eller själv fick stanna kvar efter skolans slut, för att hålla reda på att jag satt kvar hela den kvarsittning jag hade fått.

Låter kanske lite konstigt men jag fick sitta kvar en hel del för att jag hade gjort något satyg. Vid ett tillfälle lämnade läraren mig ensam kvar i klassrummet och gick upp till lärarrummet. Dörren hade han låst efter sig så där satt jag ensam och ugglade.
När det gått en bra stund trodde jag att han glömt bort mig, så för att inte bli kvar hela natten, klättrade jag ut genom fönstret och knallade hem.
Jag hade smitit fick jag höra sen och sedan lämnades jag aldrig ensam vid kvarsittningarna.

Jo, nog borde han komma ihåg mig i alla fall men knappast som något positivt. Jag avvaktar nog med att ringa. Det får någon av de andra göra.

Inga kommentarer: