fredag 28 mars 2008

Kompismöte

Idag så träffade jag min gamla kompis som jag nämnde i bloggen för två dagar sen. Tur jag hade fått bilder på honom annars hade jag inte känt igen honom.
Kul var det i alla fall och det vi bubblade länge om tiden som gått. Det händer mycket på 20 år och vi hade kunnat pratat ännu mer om tiden hade tillåtit.
Jag tror det blir fortsättning följer, om en månad eller så.

När det gäller det andra mötet i Damascus så läste jag i Herald Tribune, att USA nyligen satt in nya ekonomiska saktioner mot Syrien. Dessutom har de skickat krigsskepp för att patrullera kusten utanför Libanon.
Deltagande länder är enligt Israelinsider (som säger att mötet är ett bojkotta Israel möte): Syrien, Sudan, Algeriet, Förenade Arab Emiraten, Marocko, Libyen, Libanon, Qatar, Palestina, Tunisien och Yemen.

Enligt Voice of America så bojkottar Libanon mötet medan Saudiarabien och Egypten skickar några juniorer istället för proffsen.

Inga kommentarer: