söndag 22 juni 2008

Väder

Jag tittar ut från fönstret och konstaterar att det är strålande solsken. Som gjort för att ta en tur ut till Waxholm.
För att vara på säkra sidan kollar jag med SMHI och då grusas mina planer. Där visas ett svart moln.
Konstigt, jag som inte ser ett enda, från fönstret. De där meterologerna är ena riktiga skojare och att de har sådan makt över oss är en stor skandal.
Nu vetifasen om jag ska åka ut i skärgården. Vem vill sitta och frysa på en båt?
Jag måste anlita en expert, min fru alltså. Hon cyklade just till jobbet och om jag ringer henne så kanske hon kan bedöma situationen bättre eftersom hon har bättre överblick.

Jag hinner inte mer än tänka tanken innan hon ringer.
-Det är klarblått och inte ett moln i sikte, utom ett pyttelitet bakom slottet. Gör dig klar och åk ut en sväng, säger hon och det är precis vad jag ska göra.

Inga kommentarer: