lördag 14 juni 2008

Jobbet

Efter en hård dag och kväll på jobbet så blir jag uppmött av min älskade fru. Trots att hon ska upp tidigt på lördagen så möter hon mig på Järnet, där jag kan ta en svalkande bärs och snacka av mig irritationsmomenten som varit under dagen.
Hon har också haft saker och ting som hänt under dagen som hon berättar och jag lyssnar men är förståss inne i min värld.

När jag beklagat mig färdigt så går vi hem och sen pysslar hon om min tå, där nageln håller på att ramla av bort, samtidigt som jag skriker av smärta. Det ska bytas plåster och nu måste det passas på eftersom jag just tvättat fötterna.
Att det luktar tåbira efter 11 timmar i samma skor hoppas jag att ni förstår. Att jag får tåbira i sandaler kanske är svårare att greppa men det kanske säger lite om odören i fråga.

Inga kommentarer: