tisdag 17 juni 2008

Priser

Det är konstigt hur fixerad man är på priser. Jag anser att man ska kunna få ett mål mat under 150:- kronor. Finns det inga rätter under det priset så går jag aldrig in på stället och skulle de inte ens ha en matsedel synlig från utsidan så är det ingen idé att ens tänka på att köra in näsan. I baren ska man kunna få något under 100-lappen, hellst under 65:-. Allt annat är dyrt.
Samma sak med öl. Den ska inte kosta mer än 1:- per cl. Det är ok om ölen kostar mer om man får något extra för den, såsom t.ex: livemusik.

Att jag tror att det är min brist på obegränsat med pengar som gör att jag hellre äter något som är ok för 130:- än något som är supergott för 450:-. Det kan också vara vetskapen av att jag blir lurad om jag pröjsar 450:- för en måltid eller också kan det vara för att jag kommer fram och tillbaka till Dublin för mellanskillnaden.

Inga kommentarer: