onsdag 26 januari 2011

Amarillis och klipp


Härligt att mötas av en blommande växt när man kom hem från semestern.

Idag var jag inne i stan för att köpa ett par skor, en jacka och en mobiltelefon. Hade tänkt utnyttja rean och kunde läsa skyltar i butikerna: "halva reapriset", "75%", "allt ska bort" osv.
Några skor hittade jag inte, inte heller någon jacka och de enda mobiltelefoner det var rea på kostade i alla fall över 3500:-. Dessutom begrep jag inte var försäljaren pratade om: D594, s247 och någon annan obegriplig nummer och bokstavskombination. Integrerad tvitter, integrerad facebook och så kunde man kolla på de populäraste filmklippen på you tube.
Vi har flera olika abonemang att välja på och de första månaderna kan du vara uppkopplad hela tiden.....
Som ni ser så pratade vi inte samma språk.
-Finns det ingen telefon under tusenlappen?
Jo, men du ska ha en sådan här med pekskärm blablabla.
Slutade med att jag gick därifrån utan telefon.

På vägen hem gick jag förbi dressman och där gjorde jag mina klipp: Två morgonrockar för 100:- styck (har kostat 499 st.) och en munkjacka (kofta) för 75:- (har kostat 399:-).



Inga kommentarer: