tisdag 4 december 2007

lungröntgen

Den där hostan jag gått och dragit med i snart två månader måste undersökas. Därför ska jag göra en lungröntgen idag. Befarar det värsta men hoppas på det bästa!
Nu är den gjord så det återstår bara att vänta på beskedet.

Dagens tips:
Jam på Wirströms
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ett tips jag glömde var lucköppningen på Gamla stans adventskalender. Blev varse när jag gick förbi den aldeles nyss, på Baggensgatan 23.
04.50 sker glastömningen hos Magnus Ladulås. Det var så att man vant sig vid den och därför inte vaknade längre.........................
Min fru var vaken så därför vet jag tiden.

När det gäller förhandlingarna om mellan Almega och HRF så vet jag inget mer än att de började klockan 18.00 på måndagen. Skulle förvåna mig om det blev någon överenskommelse då parterna står så långt ifrån varandra.
Ett citat från Dagens Industri: Carl Erik Settberg på Almega håller med om att nivån på minimilönerna är låg, men säger till TT att ungdomarna troligtvis inte har eget försörjningsansvar...............
Tror han att det bara är skolungdom som jobbar under nöjesavtalet?

Inga kommentarer: