onsdag 5 december 2007

Lussekatter

Musik:
Jazzälskare kan avnjuta Spicy Advice på Stampen klockan 21.00.

Å så var det den där julkalendern:
En lucka i Gamla stans julkalender öppnas på Skomakargatan 30 (Nicolaigården) kl. 18.00.

Medlarnas bud godkändes av båda parter i konflikten mellan facket och arbetsgivarna så det blir ingen strejk på Gröna Lund. Julmarknaden rullar på som vanligt.
Det nya avtalet börjar inte gälla förens 1 oktober i år, så någon extra julpeng är inte att förväntas för de som jobbade i sommras.

Igår köpte jag två lussekatter i stadsmissionens bageri vid Grillska huset. När jag skulle betala trodde jag först att jag hört fel: 36:-
På konsum vid Järntorget kostar de 5:- styck Möjligt att de kanske smakade lite bättre men vet i fasen om det var över 3 ggr så mycket bättre. För att inte skämma ut mig, mer än jag gör genom att skriva det här, så betalar jag och går därifrån. Fast å andra sidan: Man hostar ju upp en dryg 50-lapp för en bärs utan att blinka och det är ännu mer tveksamt om lite vatten blandat med malt, humle, jäst och kolsyra är valuta för surt förvärvade pengar…….

Var nyss nere på konsum som egentilgen heter COOP nära och konstaterade att det pris jag nyss angav för lussekatterna höjts till 5.90

Inga kommentarer: