torsdag 6 december 2007

ICA

Det var med en viss känsla som man gick ner till konsum å handlade idag. Visserligen var det ju ICA som var på tapeten igår med sin skojerimärkning av köttfärsen men, de kan ju knappast vara ensamna.
Nu köpte jag bara mjölk och den är det svårare att mygla med datummärkningen på men man kan nog utgå ifrån att det här inte bara gäller kött och inte bara ICA.
Vad man definitivt ska undvika är paketerad köttfärs, färdiggrillat och marinerat kött.

När jag tänker på alla "dagens rätt" man vräkt i sig och alla andra kött eller fiskrätter på mer eller mindre tveksamma restauranger så får man rysningar. Föresten kanske det är ännu värre på lyxkrogarna. En krog som tar 500:- för en köttbit borde väl vara ännu mer angelägen att plocka upp den från golvet än en som bara tar 70:-.

Tror jag ska bli vegetarian, men säkert händer samma sak även med frukt.



Lucka 6 i Gamla stans julkalender öppnas vid Storkyrkan, vid Trångsund.

Gamla stansällskapet har sitt årliga julkaffe i Grillska huset klockan 18.30. Gratis för medlemmar och 125:- för andra. Föranmälan krävs!

I övrigt inget speciellt ännu, förutom att jag bokat upp att hälsa på min gamla vän Björn, i nästa vecka.

Jo, föresten. Den där lungröntgenen visade inga fel, konstigt nog med tanke på vad de varit utsatta för.

Inga kommentarer: