lördag 16 november 2013

Mobilizera

Idag var jag förbi Mobolizera på Cityterminalen, där min fru blev påprackad en telefon för ett och ett halvt år sen. Den telefonen gav hon mig i present.
Det är så att mikrofonen är trasig. Tog ett bra tag innan jag fattade detta men då tillräckligt många klagade på att jag knappt hördes så insåg även jag det.
När jag påtalade detta till försäljaren så bad han om mitt nummer och ringde upp så han själv kunde konstatera samma sak. Han kollade även upp hur länge till som min fru måste betala för den. Hon hade ju blivit pålurad ett 24 månadersabonnemang där det ingick en telefon. i det här fallet en HTC.
Så långt bra service men sen......
Han sa även att garantin inte täckte mikrofonen.
-Va, vilka delar täcks då av garantin och vilka täcks inte?
-Du måste tappat den på golvet och då gäller inte garantin och det kommer kosta 900:- att laga den.
-Den där garantin då?
-Du kan ju alltid lämna in den men inga andra brukar få ersättning när mikrofonen är sönder och hur kan du tro att en telefon för 2000:- ska hålla?
I stället försvann han i rummet bakom och kom tillbaka med en annan telefon, en Samsung.
-Du kan få den här i stället om du tecknar abbonemang för 299:-
-Hur fasen kan du tro att jag köper en telefon till av er när min fru fortfarande håller på att betala på en HTC som är trasig och som hon blivit påprackad av er?

Slutsats:
Köp ingen mobil av Mobilizera eftersom de är mer intresserade av att pracka på folk dyra abonnemang än att se till att de mobil de redan sålt fungerar.
Köp heller ingen HTC då deras garanti inte gäller hela telefonen. Okänt om några delar av den ersätts överhuvudtaget.

1 kommentar:

Mobilizera sa...

Hej.
Vad tråkigt att din mobiltelefons mikrofon har gått sönder. Oavsett varför det har skett så vill man ju självklart se varför den inte fungerar. Nu vet inte jag vad som sades i er dialog men jag skulle rekommendera att du ändå skickar in telefonen. Då kan du se om felet täcks av garantin eller inte. Dock kan vissa reservdelar från ta tid att beställa, så du är medveten om det från början.
Kontakta gärna vårt Kundcenter på 010-33 33 311 (vardagar 9-17) eller via mejladressen Kundsupport@mobilizera.se så kan vi ge dig mer information om detta.

Hälsningar Sofie på Mobilizera