onsdag 16 mars 2011

Op på fredag

Vid 12-tiden bokade jag upp mig på jobb både fredag och lördag. Kl 14 ringer läkaren från Huddinge och berättar att provresultaten inte var alarmerande men att jag eventuellt kunde komma in på operation på fredag. han skulle återkomma någon gång efter 16 för närmare besked.
Kl 15 ringer han och meddelar att det går bra på fredag kl 9. Jag undrar hur det kommer gå att jobba vid 17 samma dag och får ett nja. Det vore bra om du kunde ordna en backupp. Dessutom ska jag återkomma på lördagen för att lämna prover. Alltså lika bra att ringa jobbet och säga som det är. Alltså ta ledigt, som jag egentligen hade gjort redan från början.
Äntligen börjar den ovisshet och de problem jag haft med planeringen att få en lösning. I alla fall tillfälligt. Den här veckan (ti, on, to, fr, lö, sö, må, ti och on) hade jag lämnat öppen med tanke på en eventuell operation (från allra första början skulle jag ju på en resa till Skebo).
Nu börjar det flyta igen.
Besked från läkaren, att det inte såg så elakartat ut utan att det ska gå att "bränna" bort.
Den nordiska expertisen kommer vara på plats och läkaren som ska genomföra det är den bäste.
Tiden som jag vikit för det hela passar (så när som att jag råkade boka upp jobb idag).
Är sen ledig till torsdag vilket borde räcka för att bli i form igen.
Som det ser ut nu passar namnet Vicke Flyt men jag ska vänta med att ropa hej innan allt är klart. Även uppföljningen.

Inga kommentarer: