onsdag 9 mars 2011

Inge Flyt

Inge Flyt var namnet jag tog då jag spelade Quake II på nätet en gång i tiden. Tyckte namnet var passande med tanke på hur länge jag han vara med innan man blev nedskjuten.

Inge flyt är också läget för mig just nu.

Var hos tandläkaren som skulle sätta fast en nytillverkad krona som lossnade efter en månad. Bara det att jag fått ont i tandroten, som är rotfylld, där kronan ska sitta. Blev att istället få ny tid hos tandhygienist istället för att denne ska rensa upp i en tandficka som jag tydligen har vid tanden (eller resterna av tanden).
Gången innan fick jag en salva som jag skulle smörja in tandköttet med för att det var inflammerat.
Sen bluddrade hon om offert på en tandskena att ha när jag sover för att jag troligtvis gnisslar tänder på natten (frugan har aldrig hört eller sett något gnissel). En sån skulle gå på flera tusen.
Om man bortser från den där salvan och tandskenan så behöver jag inte betala något.
Har jag aldrig haft några skenor i truten så ska jag fasen mig inte ha några nu heller. Då drar jag hellre ut tandresterna. Strunt samma att jag redan betalt kronan.

Jag har även en förkylning som vägrar släppa greppet om mig. Helt däckad har jag ju varit en hel vecka och ännu hostar jag. Febern har bytts ut mot snuva och ont i halsen men jag kan i alla fall jobba. Känns inte alls som för ett par veckor sedan. Faktiskt inte ens sugen på småtugg på kvällskvisten. Lunchintaget är inte i närheten av vad det var innan och öl klarar jag inte av att dricka. Visserligen fördelaktigt med tanke på övervikten men ändå ett tecken på att allt inte står rätt till. Å så har jag ju inte fått resultatet av gastron ännu och vad som kommer hända efter det.
På måndag måste jag ha bestämt mig för hur jag ska jobba i april och hur ska jag veta det innan jag vet hur det blir med behandlingen?

Får hoppas på att jag hinner få besked på fredag så att jag kan planera en månad framåt i alla fall. Kanske jag kan byta namn till Vicke Flyt nästa gång jag lirar Qake II?

Inga kommentarer: