torsdag 25 november 2010

Hosta

I lördags började det med ont i halsen men inte värre än jag jobbade för det.
På söndagen hade jag så ont att jag knappt kunde svälja alls och jag kände mig febrig med ont i huvudet. Trots det påtog jag mig att fortsätta jobba i två dagar till.
Måndag var jag rejält sjuk och hade tappat rösten, då jag hostat hela natten. Som tur var så var det lugnt på jobbet och jag kunde gå hem tidigare för att lägga mig och hosta.
Tisdagen var sista dan innan jag blev tvungen att kasta in handduken. Kunde knappt hålla mig uppe då jag hostade så mycket, speciellt på natten. Likaså hade jag så ont i halsen att jag var tvungen att spotta ut saliven som bildades. Å det bildades inte lite saliv.
Förut var det värsta att jag inte kunde svälja. Nu är den pinan överträffad av hostande, mestadels torrhosta och jag är förvånad att inte bitar av halsen eller lungorna lossnat. Tycker tom. att det smakar blod i munnen.
Huvudvärken ska man inte tala om. För varje hostning, som ju kommer i attacker ungefär en gång i minuten, skakar huvudet till.
Nu är klockan runt 5 på morgonen när jag sitter och skriver efter ytterligare en sömnlös natt.

Inga kommentarer: