tisdag 2 februari 2010

Maginfluensa

När jag vaknade på söndag morgon kände jag att något inte var bra. Efter en timme blev jag illamående och efter ytterligare en så fick jag feber.
Blev att krypa tillbaka i sängen laddad med en termometer, glasögon för att kunna se vad som står på den, en balja, två täcken och två filtar. Min underbara fru försåg mig vatten och ett par strumpor på fötterna. Hon ordnade även en dos alvedon så jag piggnade till.

Jag som hade tänkt gå upp till Akkurat och se Baskery på kvällen. Hade tom bokat upp med ett par polare. Även hiphop, som för första gången skulle höras på Järnet fick jag avstå. För mig återstod Valanderfilmen på TV och den trodde jag skulle vara bra.
Det var den också, fick jag höra från frugan när jag vaknade dagen efter.

Nu är jag i alla fall bättre och baljan, som knappt behövde användas är borttagen. Om man bortser från en tveksam avföring, både vad gäller konsistens och färg så mår jag rätt bra. Min fru har ordinerat mig att gå ut idag och det kommer jag att göra.

Inga kommentarer: