tisdag 23 februari 2010

Jippieeeeeeeeee

Ingen cancer. I alla fall inte i matstrupen.

Historia:
Jag gjorde en gastropi i juni som visade på cellförändringar i matstrupen, strax ovanför magsäcken.
Allt såg mörkt ut och jag tappade tron på någon framtid längre än ett par månader. Jag började summera vad man gjort i livet och vad man missat. Konstigt nog så ville man göra så mycket mer trots att man redan gjort mer än många andra.

Dosen av Omeprazol fyrdubblades och en ny undersökning gjordes en månad senare som då visade bättre resultat. Dvs. Inga cellförändringar.
Jag fick hopp om livet igen men det dämpades något av att jag skulle göra en ny gastroskopi i december för att säkerställa diagnosen.
Undersökningen gjordes i Januari och idag fick jag svaret:
-Det ser bra ut och inte ett spår av de cellförändringar som hittades i juni.

Snacka om att det känns skönt nu!

Inga kommentarer: