måndag 25 januari 2010

Städdag

Idag har vi haft städdag. Tanken var att städa bort hundhåren och det började med damsugning och torkning av golvet. Sedan fortsatte det med att damma av hyllorna, som inte gjorts på ett tag. Ett attans jobb som involverar klättring på stege.

Sen satte jag igång med att gå igenom skänken och konstaterade att nedre delen av ena skåpet var det som jag hade att tillgå till mina t-shirts. Resten var belamrat med frugans grejer och när man påtalade missförhållandet så fick man svar på tal:
-Jag är tjej och då har man mer grejer.

Efter det rensade jag bokhyllan från en massa smörja. Konstigt nog så kom inte den vanliga kommentaren: Du kan ju slänga dina gamla LP-skivor och seriealbum. Vi var faktiskt överens om att det var en hel del skräpböcker. Ska sägas att jag lät kokböckerna stå kvar i rensningen och ställde fram ett par andra av hennes böcker på mer central plats.

Inga kommentarer: