tisdag 5 januari 2010

Under -10

-10 står termometern på å det är precis utanför fönstret så säkeligen är det runt -13 grader. Alltså blir jag kvar inomhus. Får roa mig med att titta på filminspelningen som de håller på med på Österlånggatan.

Nu har klockan blivit 20.00 och det är -13,5 grader ute och jag är kvar inne. Har suttit placerad framför TV´n och retat mig på att de skrivit fel på tv-tablån i DN. Jag hade sett fram emot att få se Bosse Parnevik i minnenas television klockan 18,15. Istället visades Nöjesmassakern vid samma tidpunkt men jag väntade hela tiden på att ett inslag skulle komma med Bosse.

Ingen Bosse Parnevik och när rapport var slut visades ett nytt program från minnenas television som inte heller var utmärkt i tidningen. Den här gången var det Ernst Hugo Gärdegård som satt och läste ur en bok.
Då satte jag på datorn samtidigt som jag bestämt mig för att aldrig lita på DN.
För säkerhets skull så kollade jag upp på SVT´s egen sida och där stod de program som visades angivna.
Min fru tar tag i tidningen och utbrister: Du har ju kollat på fel dag. Det är tisdag idag.

Inga kommentarer: