fredag 23 maj 2008

Jobb

Det jobbas på tok för mycket, nu när det börjar bli bra väder igen. Typiskt. Min enda lediga dag är på måndag sen väntar 11 dagars jobb på raken. Inte speciellt uppmuntrande.

När jag väl är ledig så är det risk för jobb ändå.
Ja, det är farsan och de omålade stuprännorna. Insidan på dem vill säga. Fast det är sånt här jobb som inte syns att man gör och därför känns det meningslöst, vilket bara kommer innebära fortsatt tjatande om t. ex. målning av insidan av vattentunnorna under stuprören eller något liknande.

Jag måste lyda tipset från biblan, dvs. hitta på något som ger bra kredit men kräver lite jobb. Han på biblan förstår min situation och han vet dessutom vem min farsa är så nu har jag gnuggat geniknölarna.
Jag ska köpa en insatskamin och sätta i öppna spisen så det äntligen blir varmt i huset när man eldar. Det finns tom. firmor som installerar smörjan så man slipper anstränga sig över huvud taget.

Nu råkade jag öppna truten och berättade mina planer för farsan. Vad tror ni hände, förutom de vanliga protesterna såsom: Nej det är bra som det är?
Nä, inte måla skorsten på insidan, men nästan rätt.
Laga skorstenen, både invändigt och utvändigt.
Funderar på att lägga ner spisplanerna då jag kommer att komma lindrigare undan med stuprören.

Inga kommentarer: