tisdag 27 maj 2008

I kväll tisdag.

På Stampen lirar Bill Örström och Kenny Håkansson http://www.billohrstrom.se/
Å på Wirströms är det bluesjam, vilket brukar hållas av Big Walker http://www.blueswalker.com/
För egen del väntar ett tråkigt möte men kanske man kan glida iväg innan kvällen är slut och lyssna på lite bra musik istället.

Kan inte låta bli att skriva ner den senaste komentaren från min fru, som hördes för 20 minuter sen.
Det var så att jag hade tröttnat på att se genom mina immiga glasögon och tänkte göra dem rena. Först med tvål som enligt expertis inte skulle användas och sedan med en annan vätska som jag tillhandahölls med orden:
Ta bara en droppe, det räcker med att du vänder på tuben utan att trycka på den.
Jag vänder på tuben och ingenting händer.
En lätt tryckning på tuben gjorde att det i alla fall kom ut lite grann. Ungefär som när man tar schampo till hårtvättningen.
Det är nu kommentaren kommer:
-Det kunde man ju räkna ut.
Det var inte första gången jag hörde den kommentaren och säkeligen inte heller den sista. Mitt förtroendekapital har uppenbarligen nått botten men å andra sidan räckte droppen inte bara till att få tre par glasögon rengjorda, utan även händerna blev rena.

Inga kommentarer: