Ett nytt år har börjat och vi kan glädja oss med att har en telefonräkning mindre.
Vi sa upp ett av våra fyra abonnemang med Tele2 eftersom de höjt det fasta priset från 119:- till 139:- i månaden.
Jag ringde och talade med dem men det visade sig att man inte brydde sig ett dyft om att vi varit kunder under lång tid och hade ytterligare tre abonnemang med dem.
Istället för att tjäna 119:- plus det vi ringer för i månaden så förlorar de motsvarande summa.
Är det inte konstigt att man lägger ned så mycket engagemang på reklam och försäljare för att få kunder men inte alls är rädda om dem man har?
Speciellt när risken är överhängande att den som sagt upp sitt avtal skaffar ett nytt och då kan bindningstiden vara två år.
Vi ser i alla fall det positiva för nu har vi skaffat mobilt bredband med en av tele2´s konkurrenter.
Snart kommer de förlora ytterligare tre abonnemang........
1 kommentar:
Hej Keja,
Vi är ledsna att se att du har lämnat oss. Hoppas du har trivts under din tid som kund hos Tele2 och att du blir nöjd med ditt nya abonnemang. Om du har några synpunkter eller tips som kan göra oss bättre får du gärna mejla mig.
Med vänliga hälsningar
Cecilia Uhr, Tele2
cecilia.uhr@tele2.com
Skicka en kommentar