lördag 9 januari 2016

Varning för DN prenumeration

Varning för DN prenumeration

Trots att man, efter att ha fått räkning på 100:-, ringt DN ( Dagens nyheter ) och då fått bekräftat att räkningen är felaktig samt rådet att riva densamma, så skickas en betalningspåminnelse där man lagt till ytterligare 60:- i påminnelseavgift. Därefter tillägget att det går till inkasso om man inte betalar.

Jag ringer ännu en gång upp DN och får efter lång väntan tala med en man oförskämt som kopplar bort mig på en form av telefonkö med musik. Då inget händer inom rimlig tid så börjar jag om från början och kommer då i kontakt med en kvinna som ger beskedet att det i deras papper/dator står att jag inte är skyldig några pengar.
Det är Klarna (som sköter betalningen) som gjort fel säger hon, så då får ni prata med Klarna så att saken. Det var inget hon skötte utan det skulle jag göra. Oförskämt anser jag men ringer ändå upp Klarna som säger att de inte hört från DN att de inte ska fakturera mig. Hon som svarade ville inte uppge sitt efternamn och kunde inte ringa till DN för att få samma besked som jag fick för en timme sen. Istället skulle påminnelsen "vila" och på min förfrågan om när besked kommer så sa hon inom 24 timmar.
Dessa 24 timmar har nu gått, med råge och jag vet fortfarande inte hur det gått.

Skulden som var ca: 100:- har nu blivit drygt 160:- och med hot om inkasso.
Det har kostat mig mångdubbelt i utebliven arbetstid än vad själva skulden är men det kanske är det som är meningen: trötta ut folk så att de betalar för att slippa inkasso. 


Fy skäms DN Verkligen ynkligt från ett så stort företag.



Inga kommentarer: