onsdag 24 augusti 2011

Hårt jobb och uppfinning


Mysigt att stå i solskenet och se båten dyka upp strax efter att dimman lättat.

Jag håller inte på att plocka äpplen eller cocosnötter.

Det är min nya uppfinning som prövas: Långsåg.
Med hjälp av en lång träpinne, en såg och en hel del brun tejp så har jag gjort en såg som kan användas där man annars hade behövt en lång stege. Hjälmen har jag på mig, då min fru inte riktigt litar på att konstruktionen håller och vill undvika blodbad på tomten.

Det var det här jag ville åstadkomma. Sjöutsikt!
Ser ni inte? Det som ser ut som ett plåttak mellan björkarna, mitt på bilden, är i själva verket vatten.

Okey, det är nog bara mäklare som skulle kalla det här för sjöutsikt, men det blir nog bättre på vintern när löven har fallit........

Inga kommentarer: