lördag 18 juni 2011

Halsfluss

Jag brukar säga till min fru att jag har sådan otur jämt och hon håller faktiskt med mig, i alla fall när det gäller att bli sjuk. Visserligen är det sällan jag är sjuk men blir jag det så är det vid fel tillfällen som dagen innan vi ska åka på semester så halva resan blivit sabbad.
Nu skulle jag inte på semester utan jobba som vanligt. Däremot hade jag tänkt ta det lugnt på landet och kuska till jobbet därifrån men så icke.
Efter att ha haft lite feber ett par dagar som jag övervunnit med alvedon så var jag till sist tvungen att ta mig till vårdcentralen i Gamla stan.
Trevligt bemött som vanligt men vetskapen att man hade dragit på sig en halsfluss far mindre roande. Såg ju för jäkligt ut tyckte jag själv när jag kollade hemma. Bara att börja med en kur antibiotika och bädda ner sig. 10 dagar är kuren så midsommar lär inte blir någon festarkväll för mig. Bara febern försvinner åker jag nog ut till landet ändå, även om det lär bli regn.

Inga kommentarer: