måndag 1 mars 2010

Nya dojor

Idag har jag äntligen gjort slag i saken och köpt mig ett par nya skor. Något jag lurat på sen sulan på ena kängan lossnade i torsdags.

De svarta jumpadojorna har fått funka sen dess men på dem har fästet för snörningen lossat på flera ställen så jag får trixa till det, för att få dem att sitta kvar. Snörena dras direkt från nedersta fästet till en järnhake som sitter högst upp och sen drar jag över brallorna så det inte ser alltför luffigt ut. Det börjar jag nu tröttna på.

Det tredje alternativet var ett par gråa dojor men på dem har skosnöret gått av. Har nog slängt ut mer pengar på skosnören än vad skorna kostade i inköp. Vid ett tillfälle fick jag tom. köpa nya snören två gånger samma dag med bara en timmes mellanrum.

Min fru har inte gett upp hoppet om kängorna utan hon har limmat fast sulan, så nu står kängan under press av ett gammalt strykjärn.
Du får inte gå längre än till Järnet med dem innan vi vet om de håller, säger hon.
Kanske man skulle slita loss sulan på de andra dojorna också......

Hur som helst så har jag nu köpt nya skor. Inte bara ett par utan två par. De hade ett sådant där "pracka på" erbjudande vilket innebar att man fick det andra paret för halva priset. Blev ett par jumpaliknande skor med kardborrfästning och ett par snikdojor, också utan snörning. 448:- gick kalaset på så ni förstår att det var flotta grejer som inköptes.

Inga kommentarer: