tisdag 15 december 2009

Snökaos

Jag har under dagen promenerat från Baggensgatan till Gallerian och tillbaka. Att jag inte halkat omkull och brytit något ben eller arm är rtt rent under.
Inte på ett enda ställe var det plogat eller sandat, varken på trottoaren eller på vägarna. Otroligt med tanke på den arbetslöshet som finns.

Politikerna har som vanligt ingen aning om att det är snörisk i mitten på december så någon gardering har inte skett. Kanske man tänkt vänta med skottningen tills efter nyår då de svårt sjuka blir friskförklarade?

Dock såg jag att de skottade och sandade på Norra Benickebrinken redan vid tio-tiden.

2 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Tjabba och tack för ditt inlägg! Är du den "Kula" jag kände och träffade som oftast med Björne "Otto" Clarese, Stefan Serander o ....Ja du vet alla de andra. Fan va (i sånt fall) kul!! Å bor i Gamla Stan ....eller rättare sagt gör vi inte alla det mer eller (Stockholm) mindre. Hör av dig igen...............

Thomas "krull"

Keja sa...

Visst är det jag.
K