lördag 26 juli 2008

Jobb och vila.

Det var ett tag sen jag skrev något sist eftersom jag haft häcken full med jobb. Alla dagar mellan 12 och 13 timmar och då blir det inte mer tid över till annant än att ta sig till jobbet, jobba, ta sig hem, käka och sova.
Har ändå hunnit med att vara på mina föräldrars lantställe där internet saknas. utav de få lediga dagar jag haft har jag sovit bort den ena och slappat bort den andra. inte ens farsan har klagat över att jag inte gjort något utan har istället berättat hur hårt han jobbat när jag inte varit där. Nu när de jämrans stuprören blivit målade på insidan av syrrans kille så påpekas hur jobbigt det varit att kitta fönstren. För att inte tala om hur jobbigt det varit att måla dem. Han tillägger förstås all vattning, gräsklippning och tillsnyggning av grenarna som jag sågade av förrförra gången jag var där och gjorde ett icke godkänt jobb.

Inga kommentarer: