lördag 23 februari 2008

Klimathotet

Vi skitar ner miljön och gör inget eller i varje fall föga, åt det. När det går att sälja en flygbilett tor till Malta för 600:- är det något som är fel. Det får ju inte folk att flyga mindre, inkl. mig själv. Det här måste regleras med höga miljökostnader för flyget om det ska gå att få någon förändring. Igår köpte jag en flygbiljett till Warsawa tor för 150:-. Det här ska inte vara möjligt och även om jag skäms som miljöbov så anser jag att det är staten, eller alla länder tillsammans. som måste bestämma att det ska kosta att skita ner miljön. Jag kommer bara att vara en i ett fullsatt plan med folk som inte heller kunnat motstå frästelsen att komma till ett annat land för mindre penning än vad det hade kostat med tåget till Tierp.
Nej! Jag kräver en saftig miljöskatt för flyget.

Inga kommentarer: